Zebranie Komitetu Astronomii PAN odbyło się  22 grudnia 2023 r. w trybie zdalnym z wykorzystaniem oprogramowania do prowadzenia wideokonferencji.. Zebranie rozpoczęto o godz. 11:00. W zebraniu plenarnym udział wzięły 27 osoby. Najważniejsze poruszane tematy to:

1. Wybór przedstawiciela do Rady Zarządzającej czasopisma Astronomy and Astrophysics,
  2. Dyskusja nad poparciem kandydatów na nowych członków IAU i głosowanie nad poparciem kandydatur.

Ad. 1. Przewodniczący Komitetu przeprowadził wybór przedstawiciela do Rady Zarządzającej czasopisma Astronomy and Astrophysics. Prof. Szczerba oraz prof. Sarna zgłosili kandydaturę dra hab. Tomasza Kamińskiego z Centrum Asronomicznego im. M. Kopernika w Toruniu na członka Rady Zarządzającej. Po dyskusji i głosowaniu kandydatura została przyjęta przez członków Komitetu.

Ad. 2.Dyskusja nad poparciem kandydatów na nowych członków Międzynarodowej Unii Astronomicznej, którzy zostaliby przyjęci przez władze Unii w kwietniu 2024 roku. Wybór dra Szewczuka (Uniwersytet Wrocławski) oraz dra Awasthi (Centrum Badań Kosmicznych PAN) na członków zwyczajnych MUA oraz jednego młodego naukowca na członka Junior Member na okres 6. lat.